Monday, March 23, 2015

I answer a question in Swedish | Storpocket?

Hej! Jag har börjat få ett stort intresse för böcker och sådant, tänkte beställa hem Divergent serien då jag avgudar filmerna, jag gillar ju mest pocket och läser bara på svenska. Men dem två första står det pocket men den sista står det "stor pocket" vad betyder det? Är det samma storlek på alla så man kan ha dem snyggt stående i hyllan eller ska man satsa på inbunden då? Tror du är rätt person att svara på detta och vad du har gjort :D Älskar din blogg och hittat massvis med bra böcker här som står på inköpslistan! :D
Hejsan! 
Först och främst vill jag säga tack snälla du! Det betyder mycket för mig att få sådana kommentarer :) Och vad roligt att du har börjat få ett större intresse för böcker, alltid kul när fler inser att läsa faktiskt är roligt♥



Nu till din fråga. Den information som jag hittar säger att en storpocket har måttet 210 x 135 mm vilket är ganska mycket större än en vanlig pocket. Så utifrån det kan jag säga att böckerna inte kommer att stå så snyggt i bokhyllan om du köper i både pocket och storpocket. Men jag kollade runt lite och såg att alla tre böckerna kommer att finnas i storpocket snart, just nu är endast Divergent utgiven i detta format. Men om du orkar vänta tills april då Adlibris säljer Allegiant i sp så kan du få alla i samma format :) Jag länkar böckerna här under i både storpocket och inbundet!

Serien i storpocket: Divergent | Insurgent | Allegiant
Serien i inbundet: Divergent | Insurgent | Allegiant

No comments:

Post a Comment

I love comments! If you comment on here I'll always check out your blog and try to comment something back :)