Monday, October 13, 2014

Thoughts on Outlander (TV Series 2014)


Okay, so I finally decided to start watching Outlander the other day and a not so long story short, I LOVED it. It was freaking amazing in my oppinion and I cannot wait until next year for more episodes!
Outlander follows the story of Claire Randall, a married combat nurse from 1945 who is mysteriously swept back in time to 1743, where she is immediately thrown into an unknown world where her life is threatened. When she is forced to marry Jamie Fraser, a chivalrous and romantic young Scottish warrior, a passionate relationship is ignited that tears Claire's heart between two vastly different men in two irreconcilable lives. - Written by Starz
Stars: Caitriona Balfe, Sam Heughan, Graham McTavish
Genre: Drama | Romance | Sci-Fi
Websites: Official website | IMDb | OMG, it's a book! Click here to buy it! |


Claire Randall is mysteriously swept back 200 years in time.
This show surprised me in an extremely good way. I finished the 9 episodes in one afternoon and now I can't get enough. The story is absolutely fantastic, the characters are great (at least some of them..) and Scotland is just lovely! I have been waiting for a tv-show that contains time traveling so this is perfect for me. 

I have a favorite character already. Guess who? Jamie of course. He is so kind and charming and perfect and his accent is so cute. I would change place with Claire any second and live in Scotland year 1743 with Jamie. No regrets.

Claire Randall is forced to marry Jamie Fraser, a romantic young Scottish warrior.
A few "flaws" are coming here (nothing big). I really need Claire to tell someone her secrets. I can't stand it. It's not exactly a flaw but I just can't wait for it to happen. Another thing I can't wait for, even if it might won't happen, is that Frank also travels back in time... Just think about all the possible drama! 

Even though I don't like him so much, Frank I mean, I still feel sorry for him. I want him to find Claire but I don't want them to be together. You feel me? Claire and Jamie are perfect for each other! Another OTP is now added to my list :)

  



I really recommend this TV-show! Watch it!
For all of you who like drama, romance and time traveling!

5 comments:

  1. Svar: Jag läser helst på engelska om det är originalspråk eftersom jag tycker att man förlorar lite av boken i översättningen. Annars spelar det egentligen inte så stor roll för min del. Läser mycket både på svenska och engelska och kan tycka att det är rätt skönt att varva lite. :)

    Detsamma! Det var länge sedan jag hittade någon ny bokblogg att följa, så det var extra roligt att kunna lägga till din på bloglovin. Och eftersom jag kommenterar på ett inlägg om Outlander, måste jag ju nämna att jag också älskar serien. Såå bra! Har sparat de sista två avsnitten eftersom jag inte vet hur jag ska klara av det långa uppehållet annars. Fast känner jag mig själv rätt lär jag titta på avsnitten inom en ganska snar framtid och sedan gråta halvt ihjäl mig över att jag ska behöva vänta i nästan ett halvår på nya avsnitt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det skiljer sig väldigt mycket från person till person när det gäller sv/eng så det är alltid kul att veta hur andra tänker :) Själv läser jag bara på engelska!

      Tack snälla! :) Och på tal om Outlander så måste jag bara säga att de två sista avsnitten var helt otroligt bra båda två! *The Wedding*♥♥ säger jag bara! Har du läst Outlander-böckerna? :)

      Delete
    2. Åh, blir galen, har försökt att svara sjuhundraelva gånger men av någon anledning så försvinner kommentaren varje gång jag trycker på publicera... -.-

      Jag har sett de två sista avsnitten nu (ja, jag är väldigt stolt över hur länge jag klarade av att vänta.. eller inte) och jag kommer inte att överleva den sex månaders långa väntan på nästa avsnitt. Så himla taskigt avslut också! Usch på det. Jag har inte läst böckerna än, men funderar starkt på att göra det efter det där slutet. Jag bara måste få veta hur det ska gå. Men samtidigt vill jag inte läsa böckerna eftersom jag tycker att det förstör tv-serien lite att veta allt i förväg. Har precis samma problem med Game of Thrones. Vill verkligen inte förstöra spänningen med tv-serien, men samtidigt finns ju risken för spoilers från bokläsare... Svårt det där. Har dock hört att första Outlander-boken ska vara en aning seg, så jag tror nog att jag håller mig till tv-serien i alla fall ett tag till. Men man vet ju aldrig. Sex månader är väääldigt lång tid.. :)

      Delete
  2. Åh, drama, romantik och att resa i tiden, sounds quite perfect ;D måste verkligen ta och se den då rätt så genast .. :)

    ReplyDelete
  3. Åh hjälp, jag började se på den här serien i förrgår och har precis sett avsnitt 8. Alltså. Mitt. Hjärta. Klarar. Inte. Det. Här. Har fäst mig något otroligt vid Jamie, och även om jag håller med om att det skulle skapa många möjligheter för serien om han reser tillbaka i tiden, så är det ju Jamie hon ska vara med!! Frank hör hemma i 1945 (+ att jag inte kan hjälpa att tycka att han är Jack Randall...)! Ska bli otroligt spännande att fortsätta se serien. Hur långt har du kommit?

    ReplyDelete

I love comments! If you comment on here I'll always check out your blog and try to comment something back :)